17 Kasım 2008 Pazartesi

F2 Beyoğlu - Karaköy Funiküleri

Londra’dan sonra dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tünel'in yapım çalışmaları 30 Haziran 1871’de başlamış 05 Aralık 1874’de 10 para ücretle yolcu taşımacılığı başlamıştır. Yapıldığı tarihlerde buhar gücüyle çalışan sistem de aydınlatma da gaz lambalarıyla yapılmaktaydı.

Günümüzde 350 beygir gücündeki elektrikli sistemiyle 573 metrelik mesafeyi 90 saniyede aşan Tünel, 16 metre boyunda iki vagonuyla bir seferde 170 kişiyi taşır.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Hani dengeleme sistemi ile minimum enerji kullanımlı çalışma nerde ? Yaklaşık ~% 42 eğimli yerde 360 (BG) beygir gücü israfı sarfiyat neyin nesi oluyor bu nasıl mühendislik teknoloji kullanımı ?
Osmanlı 1800 yıllarında bile yüksek eğimli rampalarda sıfır enerjili kaç tane karşılıklı çalıştırılan liman ve maden vagonet dekavül hatları vardı. Kalıntıları hala durmakta..
Bulend Sisman